توماس توخل درباره جدایی خود از بایرن مونیخ صحبت کرده است

طرفداری |  سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، مشخص شد خلاف برخی شایعات، توماس توخل قرار نیست در بایرن مونیخ بماند و پس از آنکه نتوانستند به توافق جدیدی برسند، دو طرف به توافق قبلی مبنی بر قطعی همکاری با یکدیگر پایبند می‌مانند.

حال توماس توخل در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل هوفنهایم در آخرین هفته بوندسلیگا، درباره جدایی‌اش و اتفاقاتی که طی این مدت برای او افتاده، صحبت کرده است.

من و تیم به یکدیگر نزدیک شده بودیم

البته که این شرایط برایم سخت است، بازی‌هایی مانند لاتزیو، آرسنال و رئال مادرید باعث نزدیک‌تر شدن ما به یکدیگر شده بود. بازخوردهای هفته‌های اخیر، پایه و اساس بحث ما بود اما نتوانستیم به توافق برسیم. نمی‌خواهم دلایل را به زبان بیاورم اما توافق قبلی‌مان برای جدایی همچنان سر جای خودش است.

با سر بلندی بایرن مونیخ را ترک می‌کنیم 

 این شغل به تمرکز کامل نیاز دارد اما همچنین به من انرژی زیادی می‌دهد. این شغل برای من بسیار انگیزه‌بخش است. یک جلسه تمرینی خوب باعث می‌شود روز فوق‌العاده‌ای داشته باشم. مکان‌های زیادی وجود ندارند که بهتر و سرگرم‌کننده از رختکن تیم‌های فوتبال باشد.

یک فصل بدون جام با بایرن مونیخ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ‌کس از جمله من، با آن مخالف نخواهد بود. در دی‌اف‌بی پوکال به هیچ عنوان عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشتیم. در بوندسلیگا نیز در جایگاه دوم قرار داریم و امتیاز کسب کرده‌ایم که برای کسب قهرمانی در 9 سال از 11 سال گذشته، می‌توانست کافی باشد، آن هم با وجود نباختن‌های بایرلورکوزن و مصدومان زیادی که داشتیم. البته این چیزی نیست که بتوان از آن خجالت کشید. عملکردمان در لیگ قهرمانان اروپا نیز تا دقیقه 87 بازی برگشت مقابل رئال مادرید، عالی بود. شکست در هفت دقیقه آخر می‌تواند اتفاق بیفتد و شما می‌توانید بدون اینکه خجالت بکشید، آن را بپذیرید. ما خیلی از خود انتقاد می‌کنیم و هرگز از زیر بار مسئولیت‌مان شانه خالی می‌کنیم. با این حال حق داریم از این دوره 15 ماهه با سر بلندی خارج شویم.

به خاطر ترک بایرن مونیخ، کمی غمگینم 

من کمی غمگین هستم زیرا دوست ندارم تیم‌ها و کارکنان‌شان را ترک کنم. بین 60 تا 70 نفر اینجا حضور دارند که شما هر روز آن‌ها را می‌بینید. اینکه هر روز، ساعت‌ها در کنار یکدیگر کار کنید، باعث ایجاد پیوندی بین افراد می‌شود. برای همین خیلی برایم دشوار است.

مصدومان تیم 

هری تحت معالجه پزشک شخصی خود است و نمی‌تواند همراه با ما سفر کند. شرایط او بدتر شده که این باعث می‌شود برای انجام حرکت‌های معمول اذیت شود. لروی و جمال در ترکیب نخواهند بود. کومان نیز تمام توان خود را روی رسیدن به یورو گذاشته است. چووپوموتینگ آنفولانزا دارد و در ترکیب نیست. کیم مصدوم است. ساشا بویی قطعاً در ترکیب نیست، به خاطر برخی دلایل خصوصی و غم‌انگیز. رافا گریرو و سرژ گنابری هم مصدوم شدند.

انتقادات علنی اولی هونس 

ما در بازی دوم مقابل رئال مادرید با یکدیگر ملاقات کردیم و این موضوع را حل کردیم. هیچ فایده‌ای ندارد عصبانی باشیم. 

 دعوت نشدن لئون گورتسکا به تیم ملی آلمان برای یورو 2024

او از قبل می‌دانست. دستیاران من با او صحبت کرده‌اند و نمی‌دانم آیا به این کمک کرده یا خیر. او فصل بسیار خوبی با ما سپری کرده و آن هم در پست‌های مختلف. من اعتقاد دارم لئون تمام تلاشش را کرده و البته از چنین اتفاقی باید بسیار ناامید شود. 

الکساندر پاوولویچ شایسته دعوت به تیم ملی آلمان است 

هیجان‌انگیز؛ تماشای بازی این پسر جوان لذت‌بخش است. ما همیشه بازیکنانی را از رده‌های پایه می‌آوردیم اما از همان جلسه اول، چیز خاصی درباره او وجود داشت. او به کار خود بسیار مطمئن است همیشه با لبخندی روی صورت به تمرین می‌آید. دیدن پیشرفت او باعث خوشحالی است. او شایسته دریافت بیش‌ترین تمجیدهاست. بازی در خط هافبک بایرن آسان نیست و او شایسته دعوت شدن به یورو بود.

شرایط تیم پیش از بازی مقابل هوفنهایم 

از فوریه گذشته برای همه ما مشخص بود که این فصل کار ما به پایان می‌رسد. هفته گذشته برای ما پر تلاطم بود. مهم این است روی بازی فردا تمرکز کنیم و آن را به نتیجه مناسب برسونیم. 

وجود اختلافات با مدیریت برای کسب اختیارات در نقل‌وانتقالات 

من این‌گونه نیستم که یک کاغذ تحویل دهم و بگویم حالا این بازیکن را برای من بیاور وگرنه می‌روم، در انگلیس هم شرایط این‌طور نبود. همیشه قصدم این بوده از نقطه نظر یک مربی، بهترین کار ممکن برای تیم را انجام دهم، آن هم همیشه با علم به اینکه بسیار از عوامل دیگر مانند مسائل مالی وجود دارد. این باعث ایجاد یک تبادل نظر هدفمند برای بهبود تیم می‌شود.. البته ممکن است نظرات متفاوتی وجود داشته باشد، دلیلی برای شکایت ندارم. امروز هم افتخار می‌کنم هری کین را گرفتیم. من آن‌قدر درباره جذب کین قاطع بودم که حسن صالح حمیدزیچ را نیز با این عطش خود، آلوده کرده بودم. من در کمیته نقل‌وانتقالات نیز محکم سر حرفم ایستادم تا هر کاری برای جذب او لازم بود را انجام داده باشم. چنین چیزی هرگز مشکلی بین من و باشگاه نبود، نه در فوریه و نه الان.